Prezidentom sa stane najväčšie vrece peňazí?

Podstata úspechu Čapútovej je prešpekulovaný marketing jej tímu krytý vysokou sumou naliatou do kampane.
Hoci je kandidátkou mimoparlamentnej strany, náklady na jej kampaň sú suverénne najvyššie. Minula celý zákonom určený limit (pol milióna eur) už pred prvým kolom volieb. Ďalšie stovky tisíc eur už teraz míňa od tzv. tretích strán. Tieto ďalšie stovky tisíc eur jej poskytli spolustranníci (Styk, Truban) ale aj strana Spolu (Beblavý, Mihal, Macháčková) „Neformálne“ podporili Zuzanu Čaputovú Iniciatíva Za slušné Slovensko, prezident Andrej Kiska a ďalší priaznivci. V súčte sa potom dostávame už v prvom kole volieb k cca jednému miliónu. Takúto širokú podporu od „tretích strán“  nemá nikto okrem Čaputovej a Mistríka. „Mistríkovci“ do kampane naliali z tých istých vrecák tiež k jednému miliónu sa blížiacu sumu eur, aby to potom všetko odovzdali Čapútovej.
Dvaja finančne najsilnejší kandidáti sa spojili do jednej politickej ponuky, čo rozhodlo o jasnom favoritovi volieb. Do ich spoločnej kampane investovali sponzori najmenej 2 milióny eur. Pre porovnanie: kampaň Mikloška, stála 60 tisíc eur a s Čapútovou na štartovacej čiare porovnateľná Bohumila Tauchmanová dala ešte menej. Kampaň hlavného súpera Čaputovej, Šefčoviča má hodnotu cca 700 000 € (limit 500 tisíc eur plus Smeru a Mladých sociálnych demokratov ako tretích strán po 100 tisíc eur).

12x5x5=300 000
Toto je suma eur, ktorú dostane prezident za celé svoje prezidentské obdobie, pri príjme 5000 mesačne. Z čoho Čapútová vráti ďalších cca 1,7 mil€, ktoré do nej investovali? Pomôžu jej určite, tak ako v minulosti, neziskovky financované z USA a tiež USA nadácie. Už keď umožní hladko zriadiť USA vojenské základne na našom území, tak to bola pre USA vynikajúca investícia a ona nezostane nikomu nič dlžná. Čapútovej rozpočet sa tak stáva súčasťou marketingovej mašinérie rozpútavania vojny.

Ani toto však nie je všetko.

Ďalšie „tretie strany“

1. médiá
Neprehliadnuteľná je, akoby z jedného centra zrežírovaná podpora všetkých „našich“ hlavných médií (vlastnených zahraničnými skupinami ale aj štátnych?) od televízií cez rádiá, tlačené a internetové médiá a samozrejme sa široko zapájali celé tímy na sociálnych sieťach. Sem by som zaradil aj systematickú prácu prieskumných agentúr. Na FB určite má veľký význam aj blokovanie nepohodlných jednotlivcov a aj celých nepohodlných komunít, čím možno účinne deformovať informačné pole v prospech preferovaného kandidáta. Mediálna podpora hodná určite ďalších miliónov eur.
Ako pracujú jednotliví pešiaci tejto mediálnej fronty? Stačí sa pozrieť na výkon Hanzelovej, porovnať ju pri Harabinovi a pri Čapútovej, alebo podobné výkony Sajfu, Závodského, Dolinského, Hajka či Švajdovcov a všetkých tých ostatných propagandistov. Príbeh spravodlivého sudcu Harabina, ktorý desaťročia úspešne bojuje s najťažšími zločincami a tiež úspešne háji nezávislosť svojho povolania pred mafiou štátnej moci, napriek príťažlivosti tejto témy mediálne odignorovali. Zato boli hypnotizovaní spravodlivou Zuzanou bojujúcou so zlom, ktoré predstavuje skládka odpadu v Pezinku. Úspešne zavŕšila jej presťahovanie do Senca aj vďaka finančnej odmene z USA. Dokonca o spravodlivej Zuzane vznikla aj motivačná rozprávka pre deti.

2. zahraničná „logistická“ podpora
„Progresívci“
v kampaniach Mistríka a Čaputovej spolupracujú s expertom na politický marketing Shaviv Strategy and Campaingns. Táto izraelská konzultačná spoločnosť pracuje s citlivými dátami a kampane vie veľmi presne namieriť na konkrétne cieľové skupiny. Posilňuje s nimi spätnú väzbu, ktorú testuje, sleduje a analyzuje takmer v reálnom čase. Využívajú sa online aktualizované dáta o užívateľoch sociálnych a komunikačných sietí, ich reakciách, ich komunikácii a názoroch. Analytické a marketingové služby tohto typu, opreté o priebežne vyhodnocované sledovanie „konzumentov“, patria medzi najdrahšie a pre väčšinu kandidátov boli nedostupné (využívanie integrovaných dát o miliónoch užívateľov sociálnych sietí je vo viacerých krajinách regulované a vylúčené z použitia vo voľbách). Takže o výsledku rozhodujú peniaze a aj prepracované techniky ovládania ľudí. Čo toto má spoločné ešte s demokratickými voľbami? Nie je takéto manipulovanie voličov už kriminálny čin? Je, ale nie na Slovensku. Otázka pôsobenia zahraničných spravodajských služieb v prezidentskej kampani je tiež legitímna.

Demokracia je mŕtva nech žije marketing
Takže kto na svete má peniaze, ten si dnes môže kúpiť čokoľvek? Získať vhodnú osobu a pre ňu potom kúpiť hoci aj funkciu prezidenta. Nerozhoduje vôľa voličov, ktorí dnes rozhodne odmietli Kisku, pretože si ho v skutočnosti želajú v sukni? Ľudia nevedia čo sa deje a ani nevedia, že to nevedia. Vo všeobecnosti platí známy slogan „Reklama je hnijúca zdochlina“ a v dnešnej dobe to platí aj o našich „demokratických“ marketingom zdeformovaných voľbách. Žiadna spravodlivá bojovníčka za pezinskú skládku, ale starostlivo vybraný, dôkladne pripravovaný a dobre zaplatený žoldnier, ktorý má plniť úlohy v prospech svojich donorov. Aktuálne tu predsa stojí dôležitá výzva vybudovať plnohodnotné USA vojenské základne a desiatky muničných skladov na Slovensku, aby tu bolo možné rozmiestniť jadrové bomby. Môže byť dôveryhodným kandidátom na prezidenta osoba financovaná z USA takou nebývalou mierou ako Čapútová?

Slobodne som povedal . . .

17.11.2024

…na námestí v Bratislave 17.11.2024: (Slovo k mojim ľuďom, seniorom, deťom, všetkým mojim pacientom, kolegom II) . Dobrý deň priatelia, prinášam vám v tejto zime trochu tepla a energie. . V 1989 sme štrngali a získali sme slobodu. Mali sme dovtedy silný štát a platí, a aj vtedy to platilo, že štát sme my, my občania. Že silný štát je tu na to, aby chránil naše [...]

Čo s lúzrom Kiskom?

06.11.2024

Podľa môjho názoru rozhodnutie súdu anulovalo Kiskovo prezidentské obdobie 2014-2019, ktoré celé vykonával v duchu Kalmusovho znaku. Vďaka Bohu. Opäť sa ukázalo, že „Božie mlyny melú pomaly, ale melú“. Vznikli tri základné okruhy problémov: . 1. Platia vôbec jeho legislatívne akty? Ak existuje rozsudok súdu, že sa podvodom stal prezidentom, a ten [...]

Lekári zlyhali

02.11.2024

Kovid masaker nastal predovšetkým preto, že lekári zlyhali. To oni mali zabrániť Matovičovi v jeho bludných obludných krokoch, to oni mali zabrániť šíreniu paniky, to oni mali zabezpečovať včasnú ambulantnú liečbu pacientov a mali zabrániť podávaniu toxických injekcií, ktoré z medicínskeho hľadiska vôbec neboli a nie sú vakcínami. To oni mali odmietnuť profity z [...]

Igor Matovič  / Jozef Pročko /

Možnosť skrátiť volebné obdobie aj referendom sa nezavedie. Plénum odmietlo novelu Ústavy z dielne matovičovcov

03.12.2024 18:13, aktualizované: 18:24

Podľa súčasnej právnej úpravy sa môže volebné obdobie skrátiť len na základe uznesenia parlamentu, nie referendom.

Donald Trump, Emmanuel Macron

Trumpa pozvali na otvorenie katedrály Notre Dame. Zmieri sa s Macronom?

03.12.2024 18:00

Hoci je oficiálnou hlavou štátu stále Joe Biden, na slávnostnom otvorení obnovenej katedrály Notre Dame v Paríži bude USA reprezentovať jeho nástupca.

andrej babiš

Poslanci odmietli uznesenie k súdnemu zmieru medzi rezortom vnútra a Babišom

03.12.2024 17:55

Návrh predložila skupina poslancov parlamentu za opozičnú SaS.

Peter Pellegrini

Pellegrini odcestuje do Lotyšska. Na vojenskej základni v Adaži navštívi slovenských vojakov

03.12.2024 17:44

Slovenskí vojaci tam pôsobia v rámci vojenskej misie NATO.

Peter Lipták

Som všeobecný praktik, lekár, pešiak medicíny. Všímam si následky, rozmýšľam o ich príčinách a hľadám súvislosti.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 190
Celková čítanosť: 1322791x
Priemerná čítanosť článkov: 6962x

Autor blogu